}

Po-Pia: 8:00 – 17:00

+421 915 487 684

Často sa pýtate

Často podávané otázky

Prečo neponúka výrobca vozidlo už zo zdvihnutým výkonom ?

Výrobca motora musí nastaviť emisie motora podľa noriem, ktoré budú platné vo všetkých krajinách, kde sa vozidlo bude predávať alebo prevádzkovať. Software musí byť akýmsi kompromisom pre celý svet, ktorý bude nastavený a upravený na rozdielne nadmorské výšky, teplotne rozdiely a rozdielny kvality paliva. My Vám ponúkame tieto kompromisy eliminovať v bezpečnej hranici, ktorú výrobca motora nedovŕšil. Jedná sa zhruba o 25% výkonu vozidla (podľa motora). Každý u nás upravený software je vytvorený na mieru, a nepresahuje bezpečnú hranicu ktorá by mohla znížiť životnosť motora alebo ničiť komponenty pri nezmenení štýlu jazdy.

Aký má optimalizácia vplyv na spotrebu?

Môže sa to zdať nepochopiteľné, že zásahom do riadiacej jednotky sa zvýši výkon motora a zároveň klesne spotreba pohonných hmôt. Vysvetlenie nie je tak zložité. Tím že motor má vyšší výkon a väčší krútiaci moment sa dá s vozidlom jazdiť na nižších otáčkach, nie je potrebné tak často podraďovať na nižší rýchlostní stupeň – napríklad pri stúpaní, či pri predbiehaní a týmto spôsobom sa dá ušetriť až 15% paliva. Táto skutočnosť platí pre preplňovacie motory (napríklad. TDI, CRDI, …) tak ako benzínové aj dieselové motory a nielen u osobných ale aj u nákladných vozidiel, TIR a BUS. U klasických benzínových či dieselových motorov bez turbodúchadla zostane spotreba na rovnakej úrovni.

Ako sa zmení životnosť po úprave?

Každý motor a jeho software má od výroby rezervu.

Uxistuje viac typov výkonových verzií podľa ktorých závisí či bude nárast výkonu veľký alebo malý. Každý typ motora má iný výkonnostný strop pre bezpečnú optimaizáciu.

Autochiptuning zvyšuje výkon motora na maximálne bezpečné hodnoty ktoré nepoškodia motor a výrazne neznížia životnosť motora. Naša priorita je využiť maximálny bezpečný potenciál motora tak, aby bolo vozidlo silenejšie, výkonnejšie a tým aj bezpečnejšie

V akom rozsahu otáčok je nárast výkonu po úprave najvyšší?

Pri každom type motora je to individuálne, ale obyčajne najväčší nárast výkonu a krútiaceho momentu je v nízkych a stredných otáčkach. Pri maximálnych otáčkach sa hodnota nárastu už pozvoľne znižuje.

Dá sa zistiť či bolo auto optimalizované?

Nie aj áno. Snaha firmy Autochiptuning je, aby na úpravu softvéru v riadiacej jednotke nikto neprišiel. Nie preto, že by sme sa báli o naše produkty, ale preto, aby zákazníci nemali obavy zakaždým, keď navštevujú servisné strediská. Optimalizácia výkonu je obyčajne zapísaná tak, že sa javí ako bežný sériový program. Bežnými diagnostickými metódami je nebadateľný a 99% autorizovaných servisov nemá dôvod ani šancu na optimalizáciu prísť.

Môže sa však stať prípad, kedy zákazník s už upraveným softvérom v riadiacej jednotke navštívi servis a aj napriek tomu, že nebol vopred upozornený vykonali mu aktualizáciu softvéru – update. V takomto prípade zákazník o úpravu prišiel a je potrebné aby nás opäť navštívil a optimalizácia výkonu bola vykonaná nanovo. Poplatok za opätovné naprogramovanie riadiacej jednotky nájdete v našom aktuálnom cenníku.

Po optimalizácií je potrebné meniť brzdy, tlmiče, pružiny alebo iné komponenty?

Na sériových automobiloch nie je nutné meniť komponenty na silnejšie, keďže vozidlá upravené u nás neupravujeme tak, aby sa znižovala životnosť dielov. Pokiaľ však diely opotrebené sú, a majú už čo to za sebou, je samozrejme, že diely vymeniť bude potrebné. Nie je to však koly optimalizácií, ale koly ich opotrebovaniu.

Prečo by som mal skrátiť dĺžku servisného intervalu výmeny oleja?

Autochiptuning výrazne odporúča, aby si klienti so servisným intervalom LONG LIFE skrátili predpísaný interval aspoň o 5.000km.
Po úprave a následnom využívaní výkonu dochádza  k vyšším nárokom na tepelnú odolnosť, tým sa rýchlejšie znižujú viskózne parametre mazív. Tento pokles je evidentný najmä pri mazivách s dlhým výmenným intervalom.

Aký je potenciál nárastu výkonu na atmosférických benzínových (zážihových) motoroch?

Nárast výkonu nie je numericky veľmi zaujímavý, ale v prevádzke je zvýšenie výkonu citeľné.
Spôsobuje to najmä zvýšenie a posun krútiaceho momentu k nižším otáčkam. Auto je silnejšie a má lepšiu akceleráciu hlavne pri nižších prevodových stupňoch. Numericky je zvýšenie výkonu asi o 1-10 % zo sériovej hodnoty.
Nárast výkonu nie je vždy pri rovnakom type auta totožný. Reálne parametre sú závislé od kódu a typu motora, roku výroby, softvéru riadiacej jednotky, prevodovky a technického stavu vozidla.

Súhlas so spracovaním osobných údajov

error: Content is protected !!